On top of Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu On top of Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu

On top of Azië

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

28 Februari 2012 | Singapore, Singapore

De BBQ in Sri Lanka was briljant. Had gelijk wat meer locale contacten gelegd en een Valetijnsdate voor de 14de. Dat werd een megaromantische avond. Midden in een meer op een boot een diner met kaarslicht.De liefde werd me verklaard maar ik had Twan belooft om niet verliefd te worden op een local, dus ik moest hem helaas teleurstellen.

In Hikkaduwa overdag veel gesurft en 's avonds naar de barretjes gegaan,was erg relaxt. Ook een paar Europeanen leren kennen met hun eigen huis in hikkaduwa die dan in de winter ff 4 maanden komen surfen! Ik ben ook nog een paar dagen naar Weligame en Mirissa gegaan, maar vond Hikkaduwa toch wel heel meest chill. Naar de andere kustplaatsen ben ik met de locale bus gereisd. Erg leuk en dan valt echt op hoe vriendelijk de mensen in Sri Lanka zijn. Mensen bleven even wachten zodat ze me in de juiste bus konden helpen en mijn backpack werd in de bus door andere reizigers gewoon vastgehouden :s Opvallend was ook dat alle 3 de kustplaatsen uniek waren, maar in het plaatsje iedereen ook hetzelfde deed. In Mirissa heeft ieder restaurant vers gevangen vis in een bak liggen en mag je zelf je visje uitzoeken, in Weligame eet iedereen in het het hotel en in Hikkaduwa hebben de meeste tenten een bar op het strand gebouwd.

Na 12 dagen werd het tijd om Sri Lanka te verlaten en naar Singapore te gaan. Ik kon een taxi delen dus was al heel vroeg op het vliegveld van Colombo. Daar kwam ik een Nederlander tegen, van in de 70, die carnaval wilde ontlopen en dus een maand in Sri Lanka was geweest. Echter kwamen we samen tot de conclusie dat hij zijn vlucht had gemist, zijn Engels was niet super dus daar kwam de reisleidster in mij naar boven en heb ik hem 2 uur bijgestaan om een nieuwe vlucht te regelen.

In Singapore stond Leendert al op me te wachten en na het droppen van mij tas zijn we gelijk naar een rooftop gegaan voor wat drankjes en dansjes. Wat is Singapore toch totaal anders dan de rest van Azië erg schoon, netjes en goed georganiseerd. Op vrijdag ben ik een fort gaan bezoeken en 's avonds hadden we van ING een Bowlingavondje waarna we verder de stad ingedoken zijn. Op zaterdag moest er natuurlijk uitgeslapen worden waardoor we rond 14.00 ontbijt in een sushi tent aan het scoren waren. In de middag zijn we daarna gaan mountainbiken in Palau Bin, en daar ging het ff mis. Het was een gaaf parcour en bijna aan het einde maakte Leendert een smak over de stenen. Zijn vinger stond daarna niet meer recht. Dus dat werd een ziekenhuis bezoek. Na 2,5 uur was het duidelijk: hij had een bot in zijn hand op 3 plaatsen gebroken. Dus dat werd een spoedoperatie. Hij mocht blijven en om 2.30 was ik ook weer in het appartement. Op zondag stond er een wakeboardtrip met wat andere Nederlandse trainees gepland en dat was super mooi. Nog contact gehad met Leendert en na zijn 3 uur durende operatie hoopte hij maandag ontslagen te worden uit het ziekenhuis. Dat zorgde ervoor dat we maandag en vandaag de stad nog verder hebben mogen ontdekken. We zijn naar het Nationaal museum geweest, Art museum, Little India, Chinatown en Arabic street. En als ultieme hoogte punt Marina Bay Sans een hotel met op de 57ste verdieping een zwembad waardoor je de hele stad kunt overzien. Super gaaf!

Singapore is dus een stad waar alles te vinden valt en alles super goed geregeld is, een prima stad om een trip te starten of te eindigen. Tijd om dus weer terug naar Nederland te gaan!

  • 28 Februari 2012 - 14:12

    Linda:

    Supermooie stad Singapore! Gaaf hoor je verhalen.. fijne vlucht terug en tot snel maar weer :-)

  • 28 Februari 2012 - 14:21

    Helena:

    Klinkt weer te goed allemaal (lees: jaloers)! Veilige terugreis.. en benieuwd naar de foto's!! :)

  • 28 Februari 2012 - 14:29

    In:

    Boy...en dat lees je dan in grijs A'dam met je kont diep in een bureaustoel; kom idd maar snel terug! Het is oneerlijk! ;)
    Alle gekheid op een stokkie; klinkt heerlijk! Tot snel!

  • 29 Februari 2012 - 13:00

    Sandra:

    Super leuk hoor om al je verhalen te lezen :-) Hoop dat je goede reis hebt gehad en kom binnenkort wel ff avondje bij je langs..

    Gr San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Alle Reizen

Alle verslagen bij elkaar

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2023

Glamping Camping Orange Valley

29 December 2018

Boekarest!

08 Januari 2016

Het boerenleven in Honduras

01 Januari 2016

Nieuwjaar in Guatemala

26 December 2015

Tikal en Belize
Dimphy

Dit dagboek heb ik al gebruikt voor mijn werk in Italië, Kroatië, Griekenland, Spanje en af en toe een wintersport tussendoor. Een mooie reis door Azië: Thailand, Cambodja en Vietnam samen met Joyce. Daarna een bijzondere reis aan de de Malediven, Sri Lanka en Singapore. Gevolgd door een heel coole reis met Leendert naar Rusland, Mongolië en China. Een reis naar Zuid-Amerika zijn, en een expat avontuur in Roemenië.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 195560

Voorgaande reizen:

19 Mei 2005 - 31 December 2020

Alle Reizen

Landen bezocht: