Decadent chillen - Reisverslag uit Malé, Malediven van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu Decadent chillen - Reisverslag uit Malé, Malediven van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu

Decadent chillen

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

08 Februari 2012 | Malediven, Malé

De relax en ontspanreis van de komende maand startte afgelopen vrijdag. In de sneeuw met mijn backpack in Amsterdam. Met 5,5 uur vertraging kwam ik in Parijs aan. Waar ik eigenlijk een overstap van 6 uur zou hebben. Dat betekende dus rennen als een malle en dat vliegveld in Parijs is heel groot. Ik heb zo snel gerend dat ik denk dat het sneller moet zijn geweest dan dat die karretjes op het vliegveld kunnen rijden ;) De boarding poortjes werden al gesloten, maar ik mocht nog net mee, yes!

Op Singapore kwam mijn tas maar niet voorbij op de band en toen zag ik ineens een vrouwtje met een bordje met mijn naam. Hmmm, dat betekent informatie....En ja hoor ik was sneller dan die karretjes want mijn koffer was nog in Parijs maar zou morgen naar Singapore komen. Uitgelegd dat ik er dan niet mee ben en dat hij beter naar de Malediven gestuurd kan worden. Als compensatie kreeg ik 100 singaporese dollars (60 eu) waar ik wat toiletartikelen van kon kopen. Dus ben gelijk tandpasta gaan kopen. Die ik bij mijn volgende vlucht naar Colomob (Sri Lanka) gelijk weer weg moest gooien omdat je geen vloeibare middelen mee mag nemen in je handbagage :S

Om 1.40 in de nacht kwam ik op Colombo aan. Met alleen handbagage stond ik snel bij de douane. Had me van te voren voor laten lichten dat ik geen visum nodig had, maar dat bleek toch anders te zijn. Van het ene naar het andere loketje en toen ik vertelde dat ik maar 2 dagen bleef mocht ik toch zonder visum doorlopen :S Aangezien het zo laat was had ik een hotel en taxi geregeld, maar je raadt het al. Bij aankomst deze keer geen boardje met mijn naam :( Ik de lonely planet erbij gepakt, taxi regelt en op de gok naar een ander hotel. Buiten hing een bordje dat ze nog kamers vrij hadden dus ik vroeg aan de taxichauffeur of hij even wilde wachten tot er iemand kwam. Toen ik iemand aan zag lopen zwaaide ik dat hij weg kon. Maar helaas, dat bordje hing er wel maar er waren geen kamers meer vrij. En hij wist ook niks anders. Stond ik daar midden in de nacht (2.30) in een donker verlaten stuk in Negombo met allemaal gesloten Guest Houses. Hmm, dan maar aan de wandel, wat belletjes gedrukt. Niemand deed open, wat hotels binnen gelopen. Allemaal vol. Tot ik een man aansprak en die had misschien wel wat, maar moest ff met de baas bellen. BINGO, slapen.

De eerste dag lekker een boekje gelezen en met blote voeten door het guesthouse gestamd en op het strand gechilled. De avond daarna vloog ik weer dus ben ik overdag het centrum van Negombo ingetrokken. Met de tuktuk naar de vissersmarkt en daar ook een Hollands fort gezocht. Na een zeer warme wandeling langs de fort muren kwam ik uit bij een druk punt. Veel mensen stonden voor de ingang en ze keken mij raar aan. Dat ik aangekeken en na gezwaaid wordt is niks nieuws, maar toch hing er een andere sfeer. Het bleek de gevangenis te zijn. Als Buitenlander met al mijn waardevolle spullen op zak leek het me niet verstandig om hier lang te blijven. Dus verder aan de wandel en met mijn lange broek en sneeuw bestendige nikes in 28 graden volle zon had ik behoefte aan een cola. Lekker op een terras gechilled waar verschillende 'rijke' locals taartjes en pizza's kwamen halen. Aan de praat geraakt met en meneer CJ die graag wilde weten hoe lang ik was en me samen met zijn vriendinnetje graag op sleeptouw nam. Hij vertelde ter loops dat ie een stukje grond bezat en zijn vrouw medicijnen studeerde. Ze zouden me graag rond leiden als ik in Colombo was, telefoonnummer en e-mail adres ontvangen maar verder moest ik niemand vertrouwen.

Helaas moest ik ook nog even winkelen omdat mijn zonnebril stuk was gegaan en heb ik na zwaar onderhandelen voor 2 euro een nieuwe zonnebril gekocht. Daarna wat gaan eten in een tentje waar iedereen met zijn handen zat te eten. Zo hoort dat hier, dus ik wist zeker dat ik goed zat. Een volle tent dus k werd tegenover iemand gezet die lekker zat te schansen en ook heerlijk begon te praten. In Negombo kan iedereen prima engels spreken en zijn ze erg vriendelijk. Hij wilde ook gelijk weten of ik getrouwd was. Dat lijkt hier heel belangrijk te zijn want iedereen stelt me die vraag als eerste. Daarna wat ik doe, blijf maar ff volhouden dat ik student ben en dus lowbudget reis. Hij was accountant, gaf engelse les en wilde me ook wel rondleiden door de stad. Nummers scoren gaat hier erg makkelijk!

Voor 1/40ste van wat de taxi me kostte ben ik met de stadsbus naar het vliegveld gegaan omdat de Malediven op de planning stonden. Daar aangekomen gelijk een follow up rapport voor mijn backpack laten maken en daarvoor had die jongen mijn hotel nodig. Ik zeg "Holliday Inn", hij vraagt " Welke? ", "uhhh". Blijken er dus meerdere te zijn en er gaat er ook wel eens eentje failliet. Gelukkig zou er buiten in een oranje shirt een mannetje op me wachten dus liepen we naar buiten. Je raadt het al, geen mannetje :( Gelukkig had ik het nummer van Martijn en die vertelde dat het Holliday Inn Kandooma was. Hij gaf ook aan dat ik het mannetje snel moest vinden omdat de boot anders weg zou varen. Het mannetje van de lost&found kende het mannetje van Kandooma wel en hij was lekker aan het kaarten met wat vrienden. Mij had hij niet meer verwacht en de boot was al weg....Martijn heeft gelukkig veel mensen in beweging kunnen krijgen en toen zat ik midden in de nacht op een privé speedbootje met 2 man personeel richting het Holliday Inn op de Malediven :)

En nu ga ik dus beginnen aan mijn tweede dag ultiem chillen: Boek lezen vanaf een wit strand met uitzicht op een blauwe zee. Cocktails drinken en barbequen. Verder staat er vanavond een vistripje op de planning en morgen ff duiken. Nog beste wel druk hier zo op de Malediven met 30C.

Jullie veel plezier met de -13C




  • 08 Februari 2012 - 07:04

    Jo:

    Wat een avontuur ;) veel plezier met chillen! Geniet! X

  • 08 Februari 2012 - 07:15

    Sandra:

    Wat een avonturen weer zeg! Vind je wel een held hoor :) ik was allang in paniek geraakt met al die dingen die dan niet lopen zoals je had gepland. Maar wel super vet malediven. Heel veel plezier en chillse idd :p XXX

  • 08 Februari 2012 - 07:57

    Gerda:

    Hi Dimphy, wat leuk om weer een reisverhaal van je te lezen. Sri Lanka is prachtig, ben er zelf ook geweest. :) Hoe lang ga je reizen? Have fun op de maladiven!

  • 08 Februari 2012 - 08:08

    Helena:

    Ah de heenreis enige obstakels.. maar inmiddels ultiem aan het genieten.. Heerlijk hoor! :) Doe voorzichtig en geniet vooral!!

  • 08 Februari 2012 - 09:00

    Anouk:

    Tut tut tut, wat een drukte zeg. Niet te geloven! ;-) Geniet er van babe! Het is je gegund!

  • 08 Februari 2012 - 11:40

    Nienke:

    lekker dimph! zag die offe peer vane en broertje nog voorbij komen op bungalup en hoorde dat jij ook lowlands kaart hebt :) groetjes uit java (wat hebben wij het slecht he?)

  • 08 Februari 2012 - 11:43

    Liselotte:

    Reis blijkt een heel avontuur, maar dan kun je natuurlijk alleen maar extra genieten van het relaxen. Heerlijk hoor!

  • 08 Februari 2012 - 12:00

    Gabriëlle:

    Ha Dimph! Klinkt leuk, geniet er lekker van! X

  • 08 Februari 2012 - 16:39

    Bart Roordink:

    Hallo Dimphy,

    Ik vroeg me af of je iets meekrijgt van de rellen die nu gaande zijn in Malé. Wij bij NOS op 3 zijn opzoek naar Nederlanders die nu op de Malediven verblijven. Wil je contact met ons opnemen via twitter: @BartRoordink of e-mail: nosop3@nos.nl

    Groeten!
    Bart Roordink

  • 08 Februari 2012 - 18:16

    Veronique:

    Hey Dimph!
    Ik zie dat je nu zelfs de kans krijgt om op tv te komen! Maaruh rellen?!
    En wat die inlichtingen betreft, volgens mij was jij ook "ingelicht" dat je zelf nog even moest checken hoe het met een Sri Lanka-visum zat omdat dit erg snel kan wijzigen, en dat dit dus ook gebeurd is ;)
    Enjoy! xx

  • 08 Februari 2012 - 18:18

    Marianne En Ria:

    Zo Dimph wat een verhaal, hoezo relaxen?
    Nou je bent er en nu inderdaad lekker chillen , ciao!

  • 08 Februari 2012 - 18:21

    Ria En Marianne:

    Hoezo rellen op de Mali ??
    Toch maar even aan je tantes laten weten of je op 3 komt hè !

  • 08 Februari 2012 - 19:43

    Dimphy:

    Van de rellen merk ik op dit eiland gelukkig niks. Krijg alleen het nieuws mee via websites. Kan zeggen dat we hier net een leuk feestje gehad hebben en dat er natuurlijk wel over gesproken wordt, maar het raakt het hotel waar ik zit gelukkig niet

    Groetjes,

    Dimphy

  • 08 Februari 2012 - 20:43

    Bart:

    Klinkt heel vervelend allemaal :p (op dat van je tas na, want dat is wel echt heel vervelend weet ik uit ervaring) Geniet ervan!

  • 08 Februari 2012 - 21:30

    Mam:

    Ben blij dat alles zo goed gaat! Je zit er maar mooi en je zit nergens mee, want hier ging je voor! Veel sloten zullen ze daar niet hebben, dat scheelt ook weer. Veel pleizier!

  • 16 Februari 2012 - 00:33

    Jessica Van Kuik:

    Jee meis wat een verhaal! Stoer hoor zo in je eentje. Geniet er maar van. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malediven, Malé

Alle Reizen

Alle verslagen bij elkaar

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2023

Glamping Camping Orange Valley

29 December 2018

Boekarest!

08 Januari 2016

Het boerenleven in Honduras

01 Januari 2016

Nieuwjaar in Guatemala

26 December 2015

Tikal en Belize
Dimphy

Dit dagboek heb ik al gebruikt voor mijn werk in Italië, Kroatië, Griekenland, Spanje en af en toe een wintersport tussendoor. Een mooie reis door Azië: Thailand, Cambodja en Vietnam samen met Joyce. Daarna een bijzondere reis aan de de Malediven, Sri Lanka en Singapore. Gevolgd door een heel coole reis met Leendert naar Rusland, Mongolië en China. Een reis naar Zuid-Amerika zijn, en een expat avontuur in Roemenië.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 653
Totaal aantal bezoekers 195566

Voorgaande reizen:

19 Mei 2005 - 31 December 2020

Alle Reizen

Landen bezocht: