De avonturen van Joyce en Dimphy in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu De avonturen van Joyce en Dimphy in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu

De avonturen van Joyce en Dimphy in Thailand

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

07 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

De trip naar Azie begon goed. Bij de douane werd vriendelijk gevraagd waarom we tranen hadden als we op vakantie gingen, maar ja het thuisfront achterlaten is altijd zwaar ;)

Bangkok begon gelijk hectisch doordat onze transfer naar het hotel natuurlijk niet op ons stond te wachten. Na wat informeren bleek dat we zelf maar een taxi moesten regelen. Voor 500 baht(iet meer dan 10 euries) zou dat helemaal goed komen. Wij als goed ingelezen toeristen wilden ons natuurlijk niet op laten lichten en dus gelijk vet onderhandelen in de taxi over prijzen. De chauffeur was daar niet echt van gediend en wilde ons er eigenlijk uitgooien. Na wat boze blikken en Thaise woordjes bleek het om tol te gaan. Uiteindelijk 700 baht armer en het hotel gevonden, super chille bedjes en een heerlijke douche genomen. Nu Bangkok ontdekken!

De eerste kerel die ons aanspraak toen we de weg probeerden te vinden was een leraar van een school dichtbij. Hij vertelde ons dat alle tempels vandaag dicht waren, omdat het een feestdag. Het alternatief droeg hij meteen aan, namelijk: een boxwedstrijd en daarna naar de kledingmarkt omdat het daar uitverkoop was. Hij hielp ons aan de tuktuk en daar gingen we. Helaas, boxwedstrijd was al afgelopen en de kledingmarkt bleek een kledingmaker te zijn. Daar wilden we niet heen, dus direct op de hoek van de straat uit eruit gegooid L

Daar stonden we dan midden in Bangkok, maar geen idée waar precies. Na 3 uur lopen door een ranzig Chinatown met al het eten op straat en de ratten tussen de bomen zagen we eindelijk weer wat bekends. Daarna heerlijk op de backpackers street gegeten bij een echt Thais tentje, voor 70 baht ( < 2 euro) de maagjes vol en het vocht op peil.

De eerste ochtend gelijk weer aan de wandel. Weg natuurlijkweer kwijt. Dat kwam door een te slechte kaart ;) Een taxi naar the grand palace genomen, de wat pra keaw bekeken (tempel) met daarin de emerald buda en daarna leek een boottochtje wel een strak plan. Voor 1000 baht hadden we een privetocht over de wateren van Bangkok. Het contrast tussen de huizen vanaf het water was zeer indrukwekkend.
Rond een uurtje of zes de nachttrein naar Chaing Mai genomen, want daar zou ons olifanten avontuur beginnen. Het avontuur begon al in de trein met een rukkende druk telefonisch sexende Thai naast ons en de ratten onder ons.

Gelukkig een dag relaxen en daarna de JungleTour, begonnen onder een heerlijke verkoelende waterval en daarna een 2 uur durende bergwandeling naar een echt Thais dorp. Super mooi om te zien hoe de stammen in de natuur leven. Het is wel wat inleveren aan comfort maar enorm mooi. Na een brakken nacht op een houten vloer een heerlijke wandeling van 4 uur richting het olifantenkamp. Kamp is een groot woord want de olifanten lopen zelf los rond en dan eens in de paar dagen worden ze verzameld voor de toeristen. Super gaaf om ze aan te raken en erop te zitten als ze over de smalle en steile paadjes de heuvel oplopen. Daarna weer een avondje op de harde houten grond geslapen en om de trip af te sluiten gingen we op een bamboevlot de rivier af. Bij het vlot aangekomen bleek het niet stevig genoeg en werden er nog wat takken naast gelegd. Doordat het de hele dag al regende werden we snel nat, echter door de stroming ging het volt op zijn kant en waren alle tassen uiteindelijk ook nat. Na 3 uur blauwblekken en een 3 uur durende jeeptocht heerlijk in het hotel aangekomen. De was naar de wasserette gebracht, op ons beste Thais/ engels gemeld dat we het morgen om 16:00 klaar willen hebben want dan vertrekken we met de trein naar Bangkok om door te vliegen naar Phnom Phen waar we ons avontuur vervolgen!

Liefs,

Joyce & Dimphy

• 07 Juli 2009 - 11:18

Ruben:

Mooi verhaal dames!! veel plezier en komt er ook nog n foto update?
    Kusx Ruben

• 07 Juli 2009 - 11:21

Ruben:

Mooi verhaal dames!! veel plezier en komt er ook nog n foto update?
    Kusx Ruben

• 07 Juli 2009 - 11:25

Dimphy Rutten:

De foto's worden as we speak geupload, maar dat gaat hier niet zo snel;-(

Dikke kus!

• 07 Juli 2009 - 11:41

Virginia:

Hey Joycie! Klinkt super allemaal! Geniet ervan! Ik tel ook de dagen tot mijn vakantie ;-) XX

• 07 Juli 2009 - 11:45

Sandra:

Nou ik heb de foto's gezien. Super mooi hoor. Die olifanten lijken me ook super cool. Succes met t vervolg. Ben nu al benieuwd :D

xxx

• 07 Juli 2009 - 11:51

Alexx:

Hey Girls,

Enorm veel plezier!!! Leuk berichtje om te lezen, ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben!! Hier giet het van de regen dus geniet van het mooie weer daar!! Ik heb in Bali ook internet dus keep in touch!!

Alexx

• 07 Juli 2009 - 11:51

Alexx:

Hey Girls,

Alexx

• 07 Juli 2009 - 12:05

Ma(rianne):

Wat gaaf meiden, vooral die olifanten.
    Heb genoten van jullie verslag en zal de rest van de family gauw gaan updaten.
    Liefs en XXX
    Mam

• 07 Juli 2009 - 12:23

Jan:

Ziet er allemaal goed uit daar. Hier zitten we weer in de regen. Leuk om te lezen wat jullie in een korte tijd al beleven. Ben nu al benieuwd naar het volgende verslag. Leuk met die olifant. Ben jaloers!!(Op die olifant dan. haha.)
    Grtn en x voor beiden, jan

• 07 Juli 2009 - 12:26

Annelieke:

Hey dames,

Beiden afgestudeerd en nu huppakee naar Zuidoost-Azie. Super vette verhalen! Ook erg gelachen om het rukkende-vent-verhaal in nachttrein :-D

Volgens mij hebben we dezelfde jungletocht gedaan, want het toilet en douchehutje kont me wel heel bekend voor!

Wacht jullie volgend sterk verhaal weer af, leuk dat jullie ons mee laten genieten. Groeten aan Joyce!

Liefs, Annelieke

• 07 Juli 2009 - 12:28

Annelieke:

Ook de liefste groetjes voor jou natuurlijk Dimph ;-) Kwam er later pas achter dat de blog van jullie samen is.

• 07 Juli 2009 - 12:36

Opa:

Verbazingwekkend, het overtreft alles.
    Groetjes en dikke kus
    Opa

• 07 Juli 2009 - 12:42

Nick:

Hey meiden, geweldig allemaal, vooral die houten slaapplaats, zou zo met jullie willen ruilen.
    Echt leuk om dit te lezen. kijk al uit naar de volgende update.
    Heel veel plezier en dikke kus

• 07 Juli 2009 - 12:44

Aurora:

wat lief van jullie om mij ook mee te nemen met
    de reis. Heeft die olifant jou niet natgespoten, Joyce??
    Liefs en kus en kijk uit nr de volgende berichten.

• 07 Juli 2009 - 13:06

Gerda:

Hi Dimphy,

Relaxed hoor! Hoe lang ga je op reis?
    Ik ga een maandje: www.haarlem-banjul.nl :)

• 07 Juli 2009 - 13:52

Pap En Mam:

Leuk en spannend! Heb je je voetbal nog, Dimph, of is íe door de douane ingenomen (om zelf te gaan voebellu natuurlijk). Til the next time! x

• 07 Juli 2009 - 13:58

Justine:

He Joyce
    Heel leuk verhaal en leuke foto's !
    Heel veel plezier nog..

-x- `Justine

• 07 Juli 2009 - 14:13

Helena:

Hé dames,
    leuk om te lezen en te zien wat jullie allemaal bezighoudt daar...klinkt top! Heel veel plezier nog en ben benieuwd naar de volgende update...
    xx

• 07 Juli 2009 - 15:21

Rowan:

Wow Dimphy dat is wel een heel ander soort vakantie dan de afgelopen jaren. Leuk om je blog te lezen erg indrukwekkend zo te lezen en zien!

groetjes Rowan

• 07 Juli 2009 - 16:33

Jeanet:

Meiden wat een waanzinnig avontuur dat jullie beleven! Geweldig dat jullie iedereen op de hoogte houden. Foto's met olifant echt super. Geniet ervan xxx Jeanet

• 07 Juli 2009 - 16:59

Evy & Leonne:

Chickies!!! Vette shizzle allemaal hoor! Echt te gek al die foto's. Geniet ervan en pas goed op elkaar ;)

Kus x

• 07 Juli 2009 - 17:43

Liselotte:

Klinkt allemaal als een supergaaf backpackers avontuur en de foto's zijn ook heel gaaf! Veel plezier nog!
    Kus, Lies

• 07 Juli 2009 - 19:49

Varsha:

Saai is het in ieder geval niet! Het klinkt echt supergaaf en de foto's bewijzen het... het is er prachtig :D
    Veel plezier nog!

• 07 Juli 2009 - 21:01

Jan Joke EnJean-Paul:

Hoi Joyce en Dimphy,

Wat leuk iets van jullie te horen.Spannende avonturen en leuke foto's en uiteraard vinden wij ook die met de olifanten spectaculair.
    Kijken uit naar het volgende bericht.Nog veel plezier en pas goed op jezelf en elkaar.

Heal the world!

Dikke kussen van de 3 J's

• 07 Juli 2009 - 22:13

Coby V.den Hoeven:

Lieve globetrotters,
    Ik neem aan, dat de tranen inmiddels opgedroogd zijn, na al deze geweldige en spannende avonturen in zeer korte tijd. Ik vroeg mij nog wel even af, of dit vakantie is of een overlevingstocht? En met al dat wandelen vliegen de kilo's eraf, dus veel Thais eten zonder de ratten! Nog heel veel mooie belevenissen toegewenst en dank voor de prachtige foto's en het humoristische beeldverslag, ik zag alles meteen voor me.
    Dikke knuffel voor allebei. Liefs Coby

• 08 Juli 2009 - 07:45

Job:

Wat lachen dat jullie genept zijn door de thaise leraar, dat is namelijk DE truc in bangkok dat ze zeggen dat tempels gesloten zijn en vervolgens meenemen naar de kleermaker!! Waren wij ook bijna ingetrapt.. Veel plezier gr Job

• 08 Juli 2009 - 09:17

Mike:

Ziet er top uit dames. Geniet er maar volle bak van en zie jullie weer back in NL

• 08 Juli 2009 - 18:56

Claudia:

Meiden! Wat leuk om te lezen en te zien! Wat een avonturen zeg..ik ben nu al jaloers op jullie ervaringen :) - afgezien van de ratten, het blauwbekken na het kapseizen van jullie bamboevlot, en de telefoon-sexende thai
    haha..;) leuk geschreven overigens. Ik wens jullie nog een voorspoedige reis toe met nog veel meer mooie ervaringen.

liefs XX

• 09 Juli 2009 - 18:33

EllenZarr:

Hoi Joyce, nog gefeliciteerd met je bul. Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. Heel leuk om te lezen en mooie foto's. Nog veel plezier. Dikke kus, Ellen

• 10 Juli 2009 - 17:44

Guusje:

Heeeeeeeeeee lieverd,
    (of moet ik nu mevrouw DRS zeggen??/)
    Wat een geweldige reis maak je weer.
    Echt super leuk.
    Ik ga nu alles lezen en bekijken maar ik wilde je eerst even gedag zeggen.
    Dus bij deze!

hele dikke kus
    Guusje

• 10 Juli 2009 - 19:07

Judith:

hai Joyce en dimphy,
    heel veel plezier daar in het verre oosten...wat een mooie fotos!!!

ik ben benieuwd naar jullie verhalen als jullie terug zijn.

voorzichtig en heel veel plezier!!!!
    dikke XX van Roan, Danee en Judith

• 13 Juli 2009 - 11:49

Tante Joop:

Hoi Joyce ik heb je verslag gelezen, natuurlijk bij je moeder, en vond het hartstikke leuk, vooral die olifant.
    Dikke kus

• 20 Juli 2009 - 20:28

Miek:

Dimph, wat een mooi verslag en wat hebben jullie mooie, leuke en spannende dingen gedaan. Jammer dat je over een week alweer thuis bent hè! In Amsterdam zitten trouwens ook ratten, hoor .... Liefs, je tante