Roadtripping door Oost Europa - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu Roadtripping door Oost Europa - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu

Roadtripping door Oost Europa

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

13 Augustus 2009 | Slowaakse Republiek, Bratislava

De tweede reis van deze zomer is een feit. Deze keer een stukje korter en dichter bij huis, maar toch weer andere culturen. Oost Europa, samen met Twan. Zondag zijn we in 1 rit van Amsterdam naar Praag gereden, zonder kaarten en TomTom reden we praktisch tegen het Hostel aan. Na wat lugubere hoekjes in de buurt van het hostel hadden we een mooie trukkersparkeerplaats gevonden waar de auto 2 nachtjes kon rusten. Na wat tips van het hostelpersoneel belandde we de eerste avond in een reggaekroeg waar de wietlucht niet te missen was. De volgende dag zijn we achter onze gids Paul heel Praag doorgelopen. De Kathedraal van Praag is zeer mooi en schijnt de grootste ter wereld te zijn, hij is zeker de grootste die ik ooit gezien heb. In de avond hebben we een heerlijke Pub Crawl gelopen met de hostelgenootjes. Met shotjes midden op het grote plein en langs de parkjes is het toch wel anders dan de GOGO-kroegentochtjes. ¬

De volgende dag zijn we via Brno(de tweede stad van Tsjechië, met een zeer mooie kathedraal Paul & Pieter) naar Olomouc gereden, een kleine studentenstad. Hier een typische aardappelpannenkoek met kip gegeten en een afzakkertje in een typisch studentencafe. De volgende dag bij het vertrek zagen we de auto ineens zonder kentekenplaten staan. Na aangifte bij de Politie en contact met de ANWB zijn we, zonder kentekenplaten, richting Slowakije vertrokken.

Hier in Bratislava kwamen we bij de pinautomaat tot de conclusie dat de Euro hier ook het actieve betaalmiddel is. Dit merk je gelijk ook in de uitagaven vergeleken met Tsjechië. Bratislava is echt een wereldstad, waar helaas de cultuur wat verloren lijkt te gaan. De oude gebouwen zijn omgebouwd naar cafés en restaurants en het oude kasteel dat in 1811 verwoest is door een brand wordt helemaal hersteld. Echter is dit niet in de originele staat maar in een modernere staat. Heel jammer, gelukkig is het uitzicht er nog steeds goed.
Straks gaan we een BBQ in het hostel en morgen rijden we via Zagreb airport, waar we nieuwe nummerplaten bij de douane op mogen halen, door naar Pag. Daar gaan we 3 dagen los in ons favoriete Novalja!

• 13 Augustus 2009 - 18:10

Liselotte:

Hey!
    Zo alweer een avontuurlijke trip! Gezellig hoor als broer en zus! Heeft Twan een nieuwe autoo? die Volvo? stoer!
    Kus, Lies

• 13 Augustus 2009 - 18:21

Guusje:

Hey Dim,

Had je wel ff mogen zeggen dat je naar Praag kwam ;) Ik woon hier!
    Leuk om te horen dat je het leuk hebt gehad. Veel plezier verder!
    xxx

Klinkt goed! Have fun!
    X

• 14 Augustus 2009 - 08:50

Joyce:

Dat klinkt weer goed allemaal, behalve dat kenteken dan;-)
    Heel veel plezier en geniet ervan!

Xx

Nieuwjaar in Guatemala

26 December 2015

Tikal en Belize
Dimphy

Dit dagboek heb ik al gebruikt voor mijn werk in Italië, Kroatië, Griekenland, Spanje en af en toe een wintersport tussendoor. Een mooie reis door Azië: Thailand, Cambodja en Vietnam samen met Joyce. Daarna een bijzondere reis aan de de Malediven, Sri Lanka en Singapore. Gevolgd door een heel coole reis met Leendert naar Rusland, Mongolië en China. Een reis naar Zuid-Amerika zijn, en een expat avontuur in Roemenië.

Totaal aantal bezoekers 195574