Surfing in Sri Lanka - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu Surfing in Sri Lanka - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu

Surfing in Sri Lanka

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

13 Februari 2012 | Sri Lanka, Hikkaduwa

De Malediven waren een goede start om rust te pakken. Na 2 dagen op het strand te liggen en wachten op mijn tas was ik in de chillzone. De tweede avond hadden we een feestje in de crewarea, de manager van de beautysalon was jarig, erg leuk om de indiërs en Sri Lankesen die er werken los te zien gaan. Er werden telefoons in de partytent gehangen en los ging het feestje. De meeste tijd sprak ik mrt de dokter vam het resort hij zat al 4 jaar op het eiland en elke 3 maanden moest hij wel ff weg. Nu had hij het een beetje druk want er heerste een virus. Een paar gasten verspreid over het eiland moesten overgeven. Witte wijn atten was voor mij ook weer iets nieuwe, en heb het rustig aan gedaan want de volgende dag stond duiken op de planning. Gelukkig had ik via twitter klm in beweging gekregen en was mijn backpack er op de derde dag.

Duiken daar staat de Malediven om bekende dus dat moet ik dan natuurlijk doen. Ik heb al meer gedoken maar altijd last van mij oren gekregen. Toch wilde ik het hier weer proberen. De instructrice (mayani) heeft me stukje voor stukje geholpen en na een proefduik in de ochtend zijn we in de middag tot 12 meter gegaan in een enorm gaa rif. Heel veel verschillende vissen gezien en zo enorm helder. Ook nog door een tunnel in het rif gezwommen, erg gaaf!

De avond op tijd naar bed, want die duikinspannig hakte er goed in! Damn om 5 en 7uur hing ik boven de wc. Het virus had mij ook geraakt. De volgende ochtend dus op bezoek bij de dokter. Pilletjes gekregen en de laatste 1,5 dag op maladiven voornamelijk bijgekomen. Rustg gegeten met Martijn en Sander. Toch fijn om vrienden om je heen te hebben als je ziek bent.

Na de Malediven ben ik doorgegaan naar Colombo. Weer een hotel en taxi geboekt, die niet aankwamen. Dus uiteindelijk een crappy hotel, wel lekker lokaal gegeten in een toko 3 straten verder waar ik als toerist weer als een attractie werd aanschouwd. En de volgende dag met de bus naar Hikkaduwa. In de bus wilde niemand naast me zitten en lulu gaf me onderweg alle ins en out van de plaatsen die we passeerde. Ook zorgde hij ervoor dat ik genoeg eten 's drinken had. Toen hij voor me wilde voorschieten ging me dat te ver. In Hikkaduwa heeft hij me natuurlijk naar een mooi hotel gebracht waardoor hij waarschijnlijk ook wat verdiende. Prima voor een nacht maar deze ochtend ben ik toch mooi naar een crappy hostel verhuisd.

Gisteravond de avond(niet de nacht ;) ) doorgebracht met een Duitser Matthias, aardige kerel die in 3 weken iets van 10 landen in de omgeving aan doet :s We eindige in een geimproviseerde bar op het strand waar het feest goed los ging. Toen hij 2 sec naar het toilet ging werd ik gelijk omringt door 3 mannen uit de Ukraine, die een " crazy, crazy, crazy, mantrip" hadden. Vooral gelachen om alle dronken mensen om ons heen :)

Vandaag lekker ontbeten aan het stand, verhuisd naar het meest crappy hostel van de stad en surfles genomen. Bij de 5de poging stond ik en pakte ik de golf voor een meter of 3. Nice! Na een uur was ik bekaf, dus morgen weer verder oefenen. Een paar kerels van de surfschoolt waren gaan vissen en hadden een stuk of 6 vissen gevangen. Dus we gaan zo BBQ-en op het strand!

  • 13 Februari 2012 - 12:43

    Linda:

    Wow klinkt helemaal geweldig! Ga je Mark eruit surfen straks...? :-)

    Have fun!

    Hier is de dooi ingezet... geen Elfstedentocht.. tijd voor de lente zeg ik!

  • 13 Februari 2012 - 19:27

    Anouk:

    Leuk verhaal weer Dimph! En na 5 pogingen al 3 meter surfen, klinkt goed! :-)

  • 14 Februari 2012 - 15:28

    Miek:

    Dimfekind, doe je wel voorzichtig? Wel leuk hoor, al die dingen die je onderneemt en meemaakt. Liefs van je bezorgde tante ;-)

  • 17 Februari 2012 - 07:47

    Joyce:

    Hey Dimph!

    Wat een coole reis ben je weer aan het maken!! Enjoy en heel veel plezier!!

    Xx

  • 23 Februari 2012 - 15:01

    Helena:

    Nice hoor.. lekker aan het genieten lees ik wel.. de 'Delly Belly' variant al gehad.. maar gelukkig aan aardige dokter met pilletjes in de buurt :) Waar hang je nu uit? xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Hikkaduwa

Alle Reizen

Alle verslagen bij elkaar

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2023

Glamping Camping Orange Valley

29 December 2018

Boekarest!

08 Januari 2016

Het boerenleven in Honduras

01 Januari 2016

Nieuwjaar in Guatemala

26 December 2015

Tikal en Belize
Dimphy

Dit dagboek heb ik al gebruikt voor mijn werk in Italië, Kroatië, Griekenland, Spanje en af en toe een wintersport tussendoor. Een mooie reis door Azië: Thailand, Cambodja en Vietnam samen met Joyce. Daarna een bijzondere reis aan de de Malediven, Sri Lanka en Singapore. Gevolgd door een heel coole reis met Leendert naar Rusland, Mongolië en China. Een reis naar Zuid-Amerika zijn, en een expat avontuur in Roemenië.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 195576

Voorgaande reizen:

19 Mei 2005 - 31 December 2020

Alle Reizen

Landen bezocht: