Friday Night Skate - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu Friday Night Skate - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu

Friday Night Skate

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

18 September 2005 | Frankrijk, Parijs

Al in Italië geboekt en nu eindelijk. De skate trip naar Parijs. Zonder echte oefeningen samen met Nienke de Friday Night Skate in Parijs. Na een busrit, een remtraining, een angstaanjagende introductie en een lekker Frans dinee stonden we bij de Montparnasse. Het startpunt van de Friday Night Skate. Een paar honderd Parijsenaren, andere Fransen, Duitsers en Nederlanders waren er klaar voor. Hier een daar een valpartijtje maar we konden van start.

Samen met de andere skate-fun reizigers achter de muziek kar. De straten werden steeds afgezet door de organiserende skaters af en toe bij een kruispuntje ff wachten maar verder was het tempo lekker. Redelijk wat asfalt op een paar kleine steentjes na bij rotondes en een steile helling. Een korte pauze bij de Eiffeltoren en we konden weer door. Om 1:00 waren we weer terug bij het startpunt en blij met onze prestatie van 30 km ongetraind skaten!!!!

Op zaterdag moest er natuurlijk cultuur gesnoven worden met de Sacre Coeur, de Montmarte, de Notre Dam en de Jardin Des Tuileries. Na wederom een lekker Frans dinee, was het tijd om weer de skates aan te trekken en een lichtjestocht te doen langs het Louvre, de Seine en Centre De Pompidou.

Dat laatste zag er zo mooi uit dat we zondag op tijd zijn opgestaan om het Centre De Pompidou te bezoeken. Een super leuk museum met zowel moderne kunst waar je echt dingen kunt doen. Maar ook mooie een mooie fototentoonstelling en overige schilderijen zoals Mondriaan.

Na nog ff gechilled te hebben in het gras onder de eiffeltoren zat het weekend er weer op en was het tijd om terug te keren.

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Nieuwjaar in Guatemala

26 December 2015

Tikal en Belize
Dimphy

Dit dagboek heb ik al gebruikt voor mijn werk in Italië, Kroatië, Griekenland, Spanje en af en toe een wintersport tussendoor. Een mooie reis door Azië: Thailand, Cambodja en Vietnam samen met Joyce. Daarna een bijzondere reis aan de de Malediven, Sri Lanka en Singapore. Gevolgd door een heel coole reis met Leendert naar Rusland, Mongolië en China. Een reis naar Zuid-Amerika zijn, en een expat avontuur in Roemenië.

Totaal aantal bezoekers 195568