Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu

Barcelona

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

01 Januari 2015 | Spanje, Barcelona

Met oud & nieuw lekker een paar dagen naar Barcelona geweest. Een heerlijk hotelletje gehad aan de Ramblas. Parc guell blijft prachtig, alleen is het er wel heel druk geworden. De wandeling ernaar toe en het park boven in zijn mooi. De rest is te toeristisch geworden. Wat is dat verandert sinds de eerste keer dat ik daar was! De Sagrada familia was een stuk verder dan tijdens mijn laatste bezoek en daardoor ook gelijk weer indrukwekkender. Dit moet iedereen bezoeken die naar Barcelona gaat. Het is wel aan te raden om van te voren te reserveren, anders kom je er niet in of sta je uren in de rij.

Oud en nieuw was ook en beleving. In Spanje dien je rood ondergoed aan te hebben met de jaarwisseling en dat zat (nog) niet in mijn kledingkast. Het rode ondergoed, samen met 12 druiven, schijnt voorspoed te brengen. Wij hebben het gevierd op het Placa d'Espanya met duizenden mensen om ons heen.

Het aller lekkerste hebben we gegeten bij La Cua Curta. Jaja dezelfde naam als het restaurant, in Cambrils, waar ik in de tijd dat ik in Salou werkte heerlijk at. Bij het hoofdgerecht hadden we een biefstuk dat je aan tafel zelf mocht braden. Fantatisch!

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Nieuwjaar in Guatemala

26 December 2015

Tikal en Belize
Dimphy

Dit dagboek heb ik al gebruikt voor mijn werk in Italië, Kroatië, Griekenland, Spanje en af en toe een wintersport tussendoor. Een mooie reis door Azië: Thailand, Cambodja en Vietnam samen met Joyce. Daarna een bijzondere reis aan de de Malediven, Sri Lanka en Singapore. Gevolgd door een heel coole reis met Leendert naar Rusland, Mongolië en China. Een reis naar Zuid-Amerika zijn, en een expat avontuur in Roemenië.

Totaal aantal bezoekers 195378