Vietnam en de dolfijnen in Thailand - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu Vietnam en de dolfijnen in Thailand - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu

Vietnam en de dolfijnen in Thailand

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

25 Juli 2009 | Vietnam, Hoi An

Relaxen, dat is het woord wat de laatste dagen van toepassing is. Na het hectische stappen in Ho Chi Minh zijn we vertrokken naar Hoi An. Een zeer mooie en rustige vissers en handelsplaats die tegenwoordig tot de erfgoederen van UNESCO behoort. De eerste dag vonden we het een mooie rustige plaats zeker in contrast met Ho Chi Minh. Na een paar avondjes rustig aan, wat kleding laten maken en wat verbranden op het strand werd het toch tijd om verder te gaan.

We zijn vertrokken naar Hanoi, de hoofdstad van Vietnam. Gelijk weer een stuk drukker en veel motorbikes op de weg. In Hanoi gingen we wat nieuws proberen. Geen hotel maar een hostel en dan ook gelijk een mega hostel. We sliepen op een kamer voor 10 personen en midden in de nacht kwamen tot de ontdekking dat er in een bed naast ons niet 1 persoon lag, zoals de bedoeling is in een eenpersoonsbed, maar 2. En ja, 2 jongeren dronken in een hostel je kan wel raden wat voor bewegingen we die 2 mensen zagen maken. Niet echt een fijne eerste nacht in het hostel! De volgende dag hebben we het mausoleum van Ho Chi Minh bezocht, zeer apart hoe dat allemaal in rijen geregeld wordt, tasjes gescaned en ingeleverd even later moet de camera ook nog ingeleverd worden en dan mag je naar binnen. Hup snel langs een opgebaarde Ho Chi Minh met allemaal bewakers eromheen. Wel mooi, maar was het nou een pop uit Madam Tussauds of was het de "real deal". Tevens het vrouwenmuseum bezocht waar de daden van de vrouwen tijdens de oorlog met de Amerikanen belicht werd en later nog het museum van Ho Chi Minh bekeken. Voor het stappen hadden we in het hostel wat tips opgedaan om te gaan stappen op een boot. Na 30 min lopen in de sloppenwijk toch maar een taxi gepakt en nadat hij 3 rondjes had gereden in 45 min zette hij ons voor de boot af. Na strak onderhandelen over de prijs was dit nog gratis ook ;) Op de boot aangekomen bleken het voornamelijk Vietnamezen te zijn en werden we goed bekeken. Wat later kwamen er nog wat bekenden en werd het toch een mooi feestje. En een korte nacht. De volgende dag mochten we vroeg op om met de boot naar Halong Bay te gaan. Een zeer mooie tocht door rotsen eilanden, we mochten van de (hoge) boot springen en zijn gaan kanoen naar een grot. De avond mooi drankjes gedaan op het dek en de volgende dag heerlijk gevaren. De avond daarop maar niet meer in het hostel geslapen maar heelijk een hotel genomen.

Na de rust van het noorden van Vietnam zijn we voor een dagje terug gegaan naar Bangkok in het drukke centrum (Siam Square) om wat van het "nieuwe Bangkok" te zien. Om vervolgens weer door te gaan naar LaemSing om met de dolfijnen te zwemmen. Een helse tocht met de bus en een open taxi in de regen kwamen we aan bij het Siri hotel. Een hotel waar je het toilet moet doorspoelen met water en waar de bedden van hout zijn, met een zeer dun matje. Het hotel lag direct aan de kust, die door de wind zeer onrustig was. Een hapje gegeten bij een Fransman die zijn eigen resort had gebouwd met 3 Thaise vrouwtjes en de avond afgesloten bij een Engelsman die zijn eigen restaurantje had waar hij op een goede dag 5 klanten had. Het was dus een goede dag. De volgende ochtend met de hotel taxi, een Amerikaanse Pickup, naar het dolfinarium en na een diervriendelijk show mochten we zelf zwemmen met de dolfijnen. Hup de vin op de rug pakken en hij sleurt je het water door. Daarna nog wat dansjes gedaan, ze laten springen en kusjes uitgedeeld en ontvangen super mooi! Na deze ervaring hebben we nog de baai van het eiland rondgereden en zijn we naar het aquarium gebracht. Op de terugweg kwamen we nog langs de lokale markt waar allerlei snoepjes en hapjes hebben geprobeerd. De koppen van de varkens gingen net iets te ver.

We zijn nu weer in Bangkok waar we de grote shoppingmalls bekijken, met de bioscopen op de hoogste verdiepingen. IceAge 3 was verre van uitverkocht, maar toch zat er een promofilm van de koning in en iedereen in de bios ging staan tijdens dit filmpje. Wij hebben ons respect jegens de koning ook maar betuigd. De rijkdom lijkt hier in overvloed, daar waar dat tijden de reis ook anders leek. We hebben veel gezien, veel gedaan en dus morgen helaas weer terug naar NL. Tot snel!

Groetjes,

Joyce en Dimphy

• 25 Juli 2009 - 12:37

Aurora:

wat een te gekke tijd hebben jullie (bijna) achter de rug, meiden!!
    Iedere minuut is ook echt
    benut, he. Geweldig. Hoe
    was de kus met de dolfijn, Dimph?? Joyce heeft ook ff een kusje gehad? Dat was een heel
    andere kus dan die van Ruub, he, Joyce. OK lieverds, een hele fijne
    en veilige terugreis en
    ik zie/spreek jullie gauw. Liefs en Kus Aurora. toitoitoi!!!

• 25 Juli 2009 - 13:14

Jan Joke + Jean-Paul:

Hoi Joyce en Dimphy,

Jammer alweer het laatste verslag, maar fijn dat het jullie goedgaat.Superleuk die foto's met die dolfijnen, dat zal vast een aparte ervaring zijn geweest. Nog even genieten van jullie laatste dag en dan wensen wij jullie alvast een goede terugreis toe.

DIKKE KUS
    3J'S

• 25 Juli 2009 - 15:15

Alexxx:

Allemaal supergaaf!!!

• 25 Juli 2009 - 16:57

Jan:

Wat is de tijd gevlogen voor jullie. Het lijkt of jullie net weg zijn maar het zit er weer (bijna)op! Ik denk dat jullie,ondanks het drukke programma, er nog wel een paar dagen aan willen plakken. Ik denk dat ik al een goed beeld heb van wat jullie allemaal hebben gedaan maar ben toch erg benieuwd naar de rest van de verhalen. Alvast een goede reis!!
    Groetjes, Jan

• 25 Juli 2009 - 18:16

Pap En Mam:

We waren op het zomerfestival in Rotterdam vanmiddag, maar jullie foto's trekken ons meer. Zijn benieuwd naar de rest van de verhalen. Goede reis en tot maandag!

• 25 Juli 2009 - 19:07

Willemijn V.l.:

meisjes! Wat geweldig leuk weer allemaal... En wat is het snel gegaan zeg.. Goede vlucht terug en tot snel! Xx

• 26 Juli 2009 - 11:57

Arnoud:

Hey ladies,

Mooie verhalen allemaal! Ik ben jaloers.

Tot snel.

Ciao,
    Arnoud

• 27 Juli 2009 - 06:39

Annelieke:

Hey girls,

Zit het er alweer op! Wat hebben jullie mooie dingen beleefd. Een prachtige ervaring rijker!

Liefs, Annelieke

• 27 Juli 2009 - 08:23

Eef:

Leuk verhaal weer meiden! Jammer voor jullie om terug te gaan, maar snel een feestje bouwen in Adam!
    X Eef

• 27 Juli 2009 - 11:47

Sandra:

He Dimphy,

Wat super leuk allemaal! :D Nou heel leuk avontuur beleefd volgens mij. T ziet er igg allemaal super uit. Ik hoop dat de terug reis ook goed is gegaan en dan spreken we binnenkort wel weer een keer af!

xxx

• 27 Juli 2009 - 12:26

Anna:

Guy's! Super leuke verhalen allemaal...mooi dat de vietnamreis ook zo geslaagd was! Ik was net de foto's van Thailand aan het ordenen...snel komen ze jullie kant op hoor! Nou, goede reis naar Nl en we contacten nog!!

Liefs, x x !

• 28 Juli 2009 - 16:04

Marit:

Hi! Ik dacht al, van wie zijn die mailtjes toch die ik krijg? Wat ziet t er gaaf uit daar! Geniet ervan en tot snel in NL!