Klussen en wijntjes in Italie - Reisverslag uit Castellinaldo, Italië van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu Klussen en wijntjes in Italie - Reisverslag uit Castellinaldo, Italië van Dimphy Rutten - WaarBenJij.nu

Klussen en wijntjes in Italie

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

11 Mei 2015 | Italië, Castellinaldo

Lekker in het voorjaar naar Italië geweest. Om een week vol te klussen :)

Op Camping 'Kalfsbeek' hebben we op het tweede terras net voor het gastenverblijf een week lang mogen kamperen in ruil voor wat arbeid. De eerste dag bestond uit hout zagen en een betonnen vloer slopen. De rest van de week stond het opruimen van schuurtjes en het verzamelen van materiaal wat door een container opgehaald kon worden centraal.

We hebben de hele week een lekker zonnetje gehad met temperaturen die overdag rond de 25 graden lagen. Naast het klussen hebben we ook kunnen fietsen ter voorbereiding op de Maratona dles Dolomites in juli waarbij ik 138 km door de bergen mag gaan fietsen. De omgeving van Piemonte is prachtig om te fietsen en zeker in deze tijd van het jaar. Een mooie groene, frisse omgeving en na elk bochtje weer een prachtig dalletje met een fantastisch uitzicht.

We zijn ook nog een nachtje uit logeren geweest in Castellinaldo. Een klein wijndorpje in Piemonte, bekend om zijn witte Roero Arneis wijnen. Gelijk bij aankomst leek er een doorgedraaid ijscoman continue rondjes door het dorp te rijden. Echter na een kleine wandeling door het dorp stond het karretje van deze 'ijscoman' bij een huis waar een heel buffet klaar stond en op straat allemaal stoeltjes en tafels stonden en bijna het hele dorp van de wijn aan het genieten was. Na wat rondvragen bleek dit het jaarlijkse dorpsfeest te zijn. Elk jaar viert het dorp de verjaardagen van alle inwoners die dat jaar 18 zijn geworden. Dit jaar waren er 4 jongens 18 geworden en was het dus 4 dagen feest waarbij ze elke dag bij een ander gingen eten. S'avonds was er, net boven ons hotel, ook een feest naast de kerk. Fantastisch om zo'n heel dorp feest te zien vieren.

De week in Italië was heel relaxed, hier komen we zeker vaker terug!

Verslag uit: Italië, Castellinaldo

Nieuwjaar in Guatemala

26 December 2015

Tikal en Belize
Dimphy

Dit dagboek heb ik al gebruikt voor mijn werk in Italië, Kroatië, Griekenland, Spanje en af en toe een wintersport tussendoor. Een mooie reis door Azië: Thailand, Cambodja en Vietnam samen met Joyce. Daarna een bijzondere reis aan de de Malediven, Sri Lanka en Singapore. Gevolgd door een heel coole reis met Leendert naar Rusland, Mongolië en China. Een reis naar Zuid-Amerika zijn, en een expat avontuur in Roemenië.

Totaal aantal bezoekers 195379